Excelsior presenteert voor het eerst in de historie een rugsponsor

17-06-13 |

A. de Jong Groep schenkt plek op shirt Excelsior aan Yes We Care. Excelsior presenteert komende zaterdag de rugsponsor die de komende drie seizoenen op de achterzijde van het shirt van de Kralingers staat. De naam van het maatschappelijke platform Yes We Care siert de thuis- en uitshirts van Excelsior. Dat Yes We Care op de achterzijde van het shirt staat, wordt mogelijk gemaakt door de A. de Jong Groep.

Excelsior en de A. de Jong Groep zijn enorm trots op het feit dat zij hun maatschappelijk gezicht kunnen versterken door het partnership met Yes we Care. Andere partijen die dit partnership ondersteunen zijn de RET en RTV Rijnmond. Zo rijdt komend jaar een speciale Excelsior/Yes We Care tram door Rotterdam en zendt RTV Rijnmond commercials uit. Via de tram, en andere uitingen, wordt aandacht gevraagd voor maatschappelijke participatie van alle Rotterdammers. Het motto van de campagne is ‘Wat doe jij voor Rotterdam?’. Via de speciale website www.wordeenvip.nl kunnen alle Rotterdammers zelf laten weten wat zij doen voor hun stad en daarmee Business-seats winnen voor thuiswedstrijden van Excelsior. Deze website wordt zaterdag gelanceerd.
 ,,Yes We Care is een organisatie die maatschappelijke betrokkenheid stimuleert’’, vertelt directeur Floor Wijburg van Yes We Care. ,,Wij doen dit onder meer door het bieden van een platform waar maatschappelijke organisaties hun behoeften kenbaar kunnen maken, en dan met name op het gebied van kennis, tijd en materiaal. Bedrijven en particulieren kunnen via dat platform zelf bepalen hoe ze die maatschappelijke organisaties kunnen ondersteunen. De samenwerking tussen Excelsior en Yes We Care is heel bijzonder. Het gaat niet alleen om exposure, maar juist ook om maatschappelijke activatie. We willen daar niet alleen businessclubleden en supporters bij betrekken, maar alle Rotterdammers.’’

,,De A. de Jong Groep is actief op het gebied van energie- en milieutechniek, zowel nationaal als internationaal, en daarbij richten we ons op het terugdringen van negatieve milieueffecten’’, zegt Albert de Jong, directeur van de A. de Jong Groep en voorzitter van SBV Excelsior. ,,Ook op andere gebieden willen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en daar past dit initiatief bij. De A. de Jong Groep sponsort Excelsior en stelt de plek op het shirt beschikbaar aan Yes We Care. Dit initiatief is nog redelijk uniek, maar ik ga er vanuit dat dit navolging zal krijgen en daarom ben ik trots dat wij hier deel van uitmaken. Een triple win situatie.’’

Commercieel manager Wouter Gudde van Excelsior: ,,Voor Excelsior is het commerciële aspect belangrijk, maar wij vinden ook het maatschappelijk belang belangrijk. Daarom waren wij op zoek naar een partner om ons maatschappelijk gezicht te versterken en in Yes We Care hebben we een geschikte partner gevonden. Tevens heeft onze hoofdsponsor DSW Zorgverzekeraar een mooi maatschappelijk gebaar gemaakt door de ruimte achter op het shirt beschikbaar te stellen. Yes We Care staat niet alleen op onze shirts, maar wij gaan ons tevens nadrukkelijk inzetten om leden van de businessclub, supporters en alle Rotterdammers maatschappelijk te activeren. Wij willen met dit initiatief een voorbeeld zijn voor andere BVO’s.’’

RET
RET-directeur Pedro Peters: ,,De RET en Excelsior zijn door en door Rotterdams. RET heeft  als motto ‘Aardig onderweg’. Daarom organiseren wij jaarlijks de Aardig Onderweg Awards waarbij we jonge maatschappelijke organisaties op weg helpen. Ook Yes We Care helpt op een praktische wijze jonge maatschappelijke initiatieven. Mensen die goede dingen doen voor de stad. Daarom ondersteunen wij dit initiatief van harte. Recht voor de deur van Stadion Woudestein is een tramhalte en veel supporters komen met de tram naar de wedstrijden. Wij zijn dus een verbindende factor tussen Excelsior en de supporters. Daarom laten wij komend jaar een tram door Rotterdam rijden die is beplakt met Yes We Care en Excelsior. Dat zorgt voor een enorme zichtbaarheid voor Yes We Care en Excelsior. Zo dragen wij graag bij aan het bereiken van de ambitieuze doelen van Yes We Care.’’

RTV Rijnmond
Ook RTV Rijnmond ondersteunt het initiatief van Excelsior, de A. de Jong Groep en Yes We Care. Directeur Eric Wehrmeijer: ,,Wij denken dat Yes We Care een grote verbindende factor kan zijn in de stad. Daarbij staan wij als zender natuurlijk midden in de maatschappij en doen wij veel met sport. In tijden waarin de overheid zich steeds meer terugtrekt en de gemeenschap dus meer zelf moet doen, kan Yes We Care partijen bij elkaar brengen en stimulerend werken en daarom ondersteunen wij dit initiatief. Wij stellen reclamezendtijd beschikbaar om de bekendheid van dit project te vergroten.’’

Doelstellingen partnership
Het partnership tussen de drie partijen heeft een aantal doelen. De eerste is het genereren van exposure voor Yes We Care en haar activiteiten. Daarnaast het opzetten en uitvoeren van talentontwikkelingsprogramma’s voor goede doelen die zijn aangesloten bij Yes We Care. Ook willen Excelsior, de A. de Jong Groep en Yes We Care businessclubleden en supporters van Excelsior maatschappelijk activeren en daarbij ook verbinding zoeken met Rotterdamse bedrijven/organisaties en particulieren.

Het partnership tussen Excelsior, de A. de Jong Groep en Yes We Care wordt gemonitord door studenten van de Hogeschool Rotterdam, zodat na drie jaar aangetoond kan worden wat met deze samenwerking is bereikt.